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BRAND STRATEGY & ART DIRECTION
FOR GASTRONOMY, HOSPITALITY & TRAVEL










        EN 3 PHASES
01.
STRATÉGIE DE COMMUNICATION VISUELLE / POSITIONING & STRATEGY
POUR VOUS CONSEILLER SUR VOTRE IMAGE ET VOTRE COMMUNICATION GLOBALE
Attentive vos objectifs commerciaux & marketing, j’étudie avec précision
les atouts de votre concept pour définir votre positionnement visuel idéal
auprès de votre audience clible et vous démarquer de vos concurrents direct :
/ Complementary to a Market Study or a Businesss Strategy,
this analisis is focused on the brand and its perception on the market.
It introducing thought a well detailled document how to etablissed or to renforced your brand visibility.


OBJECTIFS
+ DÉFINIR VOS OBJECTIFS DE COMMUNICATION
+ POSITIONNEMENT, FORCES, DISCOURS DE MARQUE
+ DÉTERMINER LES OUTILS DE COMMUNICATION ADAPTÉS À VOS BESOINS



Included in the Brand Positionning :
• Studying the the global market opportunity
• Identifiate the brand positionnement
• Detailled a benchmark & a golden circle, 
• Profile the target consumer 



Included in the Brand Strategy  : 
• Identificate the USP*, the message, the promise and the RTB*
• Detailled the value, the personnality and the tone of voice
• Listed a brand profile into bulletlist (is/isn’t or do/don’t)
• Add some naming and signature options
• Brief a Copywritter to add naming and signature options


* USP : Unique Selling Proposition
* RTB : Reason To Believe

































        SUR-MESURE
02.




















BRAND CONCEPT & STORYTELLING

This is unquestionably the first key step for a sucessfull brand.
Centered on visual and narrative pillars, the brand concept 
embodies and elevates the brand discourse in a visual storytelling.
This narrative concept is structurated on moodbaords,
abble to show diffrent aspects of one creative vision.




• Identificate the brand narrative pillar 
• Tell the brand though a creative concept
• Show a well detailled visual language 
• Edit a brief with guidlines for a copywriter























                 
        DIGITAL
03.
CRÉATION D’IMAGE DE MARQUE
POUR VOUS APPORTER DES SOLUTIONS VISUELLES, FIDÈLES À VOTRE IDENTITÉ CULINAIRE

Je conceptualise et créer une image de marque fidèle à votre identité culinaire
qui se deploie sur les outils et supports de communication adaptés à vos besoins :

Création de logo, typographies, couleurs, papiers, charte graphique, menus,
porte addition, cartes de visite, site internet, signalétique, devanture, carte cadeau,
invitations, brochures, packaging, tabliers, sac, casquette, stickers...


BRANDING & VISUAL LANGUAGE

According to the Brand Concept, the Branding is about create
an impactfull design system to support the brand and its content.
A simple system focusing the attention to the brand message,
is the way to create a memorable and contemporaty brand.

• Introduce the logo and its primary usage
• Added a complete typography asset
• Supervise the art direction of the photography
• Create impactfull lay out for print and digital asset
• Supervise paper choices and printing specificities
• Design early asset according to the client needs
• Edit a complete chart graphic



COMMUNICATION DIGITALE POUR VOUS ACCOMPAGNER DANS VOTRE COMMUNICATION DIGITALE


J’accompagne le deploiement de votre image de marque en ligne
et vous propose des sites internet clef en main et adaptés à vos besoins :

+ Vitrine en ligne, gallerie photos, consultation du menu et des horaires,
réservation en ligne, contact, achat et envoi de carte cadeau…
























         ET UNE EXPERTISE POUR DÉVELOPPER  VOTRE MARQUEChef, restaurateur, responsable hôtelier, start-up F&B, influenceurs,
designer et photographe culinaire, maison d'édition…

Parlez-moi de vos projets :

       


                                                        
































UN ACCOMPAGNEMENT

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